W każdej firmie do skutecznego podbicia rynku potrzebna jest dobra strategia rozwoju. Nie inaczej jest na rynku modowym, gdzie projektanci prześcigają się nie tylko w wymyślaniu najciekawszych fasonów sezonu, ale też skupiają się na produkcji ubrań w sposób jak najbardziej innowacyjny. Jednym z liderów branży pod tym względem jest firma CP Company założona przez Massimo Ostiego w 1973 roku.
Technologiczna przewaga
Przedsiębiorstwo Ostiego szybko wyrobiło sobie markę, głównie dzięki innowacyjnym pomysłom założyciela i technologicznej przewadze nad konkurencją. To Osti jako pierwszy wprowadził technikę Garment Dyed, nadając swoim ubraniom niepowtarzalny wygląd. Jednak głównym celem właściciela firmy było projektowanie wielozadaniowej, funkcjonalnej odzieży, która sprawdzi się w każdych warunkach pogodowych. Dlatego Osti szybko rozszerzył swoją działalność na odzież roboczą, mundury wojskowe, skafandry astronautów czy nurków głębinowych. Inspiracje ideą założyciela firmy można zobaczyć we współczesnych ubiorach marki, nawiązujących wyraźnie do założeń Ostiego.
Google Jacket – idea, która dojrzewała
Najbardziej rozpoznawalnym elementem strojów projektowanych przez CP Company są bez wątpienia unikatowe gogle, które są dołączane do kurtek, bluz czy czapek. Historia kryjąca się za tym wyjątkowym detalem, ale również bardzo funkcjonalnym elementem sięga roku 1988 i słynnego włoskiego wyścigu Mille Miglia. Projektowany przez Ostiego strój miał być przede wszystkim niezwykle funkcjonalny. Pomysł na pierwszy prototyp został zaczerpnięty z wyglądu maski gazowej, z tym że gogle zostały przesunięte na kaptur. Dodatkowo cała kurtka miała być zaprojektowana podobnie do uniformów armii szwajcarskiej, które charakteryzowały się tym, że posiadały wiele kieszeni przystosowanych do różnych zastosowań. Później Osti wprowadzał kolejne modyfikacje do swojego projektu, a jednym z najciekawszych usprawnień było dodanie innego przeszklenia na rękawie, które umożliwiało spoglądanie na zegarek.
Wielofunkcyjna kurtka
W 1988 roku kurtka była gotowa do oficjalnego zaprezentowania podczas wyścigu. Osti czuł, że jego projekt był tym o czym zawsze marzył – niezwykle funkcjonalną kurtką – idealną na każdy rodzaj wyprawy, chroniącą od deszczu i błota, z kieszeniami, które pomieszczą wszystko co potrzebne – od dokumentów przez jedzenie i mapy.Oryginalna kurtka Ostiego została zaprojektowana w kolorze beżowym z czerwonym logiem wyścigu na klapie kieszeni i zostali w nią odziani wszyscy ludzi pracujący przy wyścigu – od kierowców, przez pracowników obsługi i organizatorów zawodów.
Idea funkcjonalności we współczesności
Nowa kolekcja CP Company nawiązuje do klasycznego modelu kurtki Ostiego, jednak znacząco zwiększono repertuar kolorów i fasonów kurtek z charakterystycznymi goglami. Dodatkowo projektanci oferują wiele innych ubrań nawiązujących goglami do okrycia z 1988 roku. I tak CP Company proponuje również: bluzy, kominiarki, czapki zimowe i baseballówki. Wszystkie ubrania z najnowszej kolekcji tej firmy są dostępne na stronie internetowej https://www.clobber.pl/